დმიტრი კროლოვი
დღევანდელ ეკონომიკურ ვითარებაში ელექტრომობილობის განვითარება პრიორიტეტად რჩება. ეს გამოწვეულია მომხმარებელთა მზარდი გარემოსდაცვითი ცნობიერებით, ბუნებრივი და კლიმატური პირობებით და ტექნიკური პროგრესით. საავტომობილო ბაზარზე ცვლილებები ქმნის როგორც შესაძლებლობებს, ასევე გამოწვევებს რიგი კომპანიებისთვის.
დავიწყოთ სტატისტიკით
ევროპული ავტომობილების მწარმოებელთა ასოციაციის ACEA-ს მიხედვით ევროკავშირში მიმდინარე წლის მეორე კვარტალში, ბატარეიანი ელექტრომობილების გაყიდვები გაიზარდა, რაც შეადგენს მსუბუქი მანქანების ყველა რეგისტრაციის 9,9%-ს. ჰიბრიდული მანქანების წილმა შეადგინა 8,7%, 2021 წლის მეორე კვარტალში 8,4%-თან შედარებით, მიუხედავად გაყიდული ერთეულების რაოდენობის შემცირებისა. ამავე პერიოდში საგრძნობლად შემცირდა ბენზინისა და დიზელის ძრავიანი მანქანების რაოდენობა, რამაც შეამცირა მათი წილი ბაზრზე (55.8% დიზელისა და ბენზინის ძრავებისთვის ერთად).
ამავე პერიოდში ევროკავშირში რეგისტრირებული ბატარეიანი ელექტრომობილების (BEV) რაოდენობა 11,1%-ით გაიზარდა. ესპანეთმა და საფრანგეთმა BEV სექტორში მოგების ორნიშნა მატება გამოავლინეს, შესაბამისად +22,0% და +18,6%. თავის მხრივ, იტალიამ და გერმანიამ დააფიქსირეს დანაკარგი -19,6% და -0,5%.
გაყიდვების ორნიშნა ვარდნის მიუხედავად -12,5% ბაზარზე ჰიბრიდული ელეკტრო მანქანების plug-in (PHEV), რაოდენობა გაიზარდა გამონაკლისია ესპანეთი (+11,3%).
ჰიბრიდული ელექტრომობილების (HEV) გაყიდვები ევროკავშირში წლის მეორე კვარტალში 2,2%-ით შემცირდა. თუმცა, ჩვეულებრივი ძრავით მანქანების გაყიდვების მნიშვნელოვანი შემცირების გამო, ჰიბრიდული ელექტრომობილების წილი მთლიანობაში 22,6%-ით გაიზარდა. რეგიონის ოთხმა უდიდესმა ბაზარმა არაერთგვაროვანი შედეგები აჩვენა. ზრდის ტენდენცია დაფიქსირდა საფრანგეთსა და ესპანეთში (+7,2% და +2,7% შესაბამისად), ხოლო კლების ტენდენცია დაფიქსირდა იტალიასა და გერმანიაში (-9,3% და -6,5%).
სირთულეები გრძელდება
გზები, რომლებსაც ელექტრო, წყალბადის ან გაზის ძრავიანი მანქანები მოძრაობენ უნდა მიეკუთნონ ე.წ. «სუფთა ტრანსპორტის ზონას» თუმცა ამ საკითხის გადასაჭრელად რიგი მარეგულირებელი დოკუმენტები ჯერ კიდევ არ არის შემუშავებული. დღესდღეობით, სასიცოცხლო მნიშვნელობის საქონლის უმეტესი ნაწილის ტრანსპორტირება ხდება საავტომობილო გზით და ამ სერვისზე მოთხოვნა კვლავ მზარდია. სატრანსპორტო კომპანიები, სატვირთო მანქანების მწარმოებლები და ენერგიის მიმწოდებლები სულ უფრო მეტად ამახვილებენ ყურადღებას საგზაო ტრანსპორტის სექტორის დეკარბონიზაციაზე. თუმცა, CO2-ის გამონაბოლქვის შემცირება ვარსკვლავის ნიშნიან გამოწვევად რჩება.
ელექტრომობილობის განვითარებისთვის აუცილებელია წყალბადის საწვავის ელემენტიანი ტექნოლოგიის პოპულარიზაცია, ასევე ამ ინდუსტრიის მუშაკთა კომპეტენციების გაძლიერება და განვითარება. უნდა აღინიშნოს როუმინგული გადაწყვეტილებების დანერგვა საზოგადოებრივი დამტენი სადგურების ქსელის ინფრასტრუქტურის განვითარებაში.
ლოჯისტიკური სექტორი, რომელიც მნიშვნელოვან როლს ასრულებს თანამედროვე ეკონომიკაში, მნიშვნელოვან გავლენას ახდენს გლობალური კლიმატის ცვლილებაზე. გარემოს დასაცავად ბრძოლაში ჩართვა დაგეხმარებათ ნახშირბადის კვალის შემცირებაში. AsstrA-მ განსაზღვრა 2030 წლამდე ამოცანების სია, რაც ხელს შეუწყობს მისი მიზნების მიღწევას.
„სატრანსპორტო დარგს აქვს მნიშვნელოვანი გავლენა გარემოზე. კლიენტების მოთხოვნილებებისა და გაეროს მიერ დასახული მდგრადი განვითარების მიზნების გათვალისწინებით, ჩვენ ვცდილობთ 2030 წლისთვის CO2-ის გამონაბოლქვი 50%-ით შევამციროთ მიღებული სტრატეგიის წყალობით, - ამბობს დმიტრი კროლოვი, მდგრადი განვითარების მენეჯერი AsstrA-ში. დასახული მიზანის რეალიზაცია ხდება კომპანიის განვითარების ეკონომიკურ და სოციალურ ასპექტებთან ერთად, რომელიც მოიცავს შემდეგ მიმართულებებს:
• მოდალობის შეცვლა;
• უმაღლესი ეკოლოგიური კლასის ტრანსპორტით სარგებლობა;
• საავტომობილო ტრანსპორტი ალტერნატიული საწვავის გამოყენებით;
• IT გადაწყვეტილებები, რომლებიც ამცირებს CO2-ის გამოყოფას;
• პერსონალის მომზადება გარემოს დაცვის სფეროში საუკეთესო შედეგების მისაღწევად.“
ავტორი: კამილა რინკევიჩი.