მარტინ ნაგოძინსკი
ტრადიციულად, წინასადღესასწაულო შოპინგი მეოთხე კვარტალში პიკს აღწევს. წინასაშობაო აურზაურის საპასუხოდ, საცალო ქსელები მარაგებს დღესასწაულამდე დიდი ხნით ადრე ავსებენ, ზოგჯერ ზაფხულშიც კი. წლის ამ დატვირთულ პერიოდში, ლოგისტიკური ინდუსტრია ეძებს გადაწყვეტილებებს შეკვეთების დაგროვების ეფექტის შესამცირებლად.
კარგი დაგეგმვა დიდ როლს თამაშობს სადღესასწაულო სეზონისთვის მომზადებისთვის. შესყიდვებზე გაზრდილი მოთხოვნა მოითხოვს მონაცემთა ანალიზს, სამუშაოს სწორად განაწილებას და დატვირთვის კომპეტენტურ მართვას.
„მომხმარებლებთან მოლაპარაკება გაყიდვების მოცულობის პროგნოზის შესახებ გადამწყვეტია მიწოდების ჯაჭვის დაგეგმვისთვის. იმ კონტრაგენტების გეგმების გაცნობის გარეშე, რომლებთანაც ჩვენ ვთანამშრომლობთ, ჩვენ ვერ შევძლებთ უზრუნველვყოთ საქონლის მარაგის სათანადო რაოდენობით შექმნას. მაღალი სეზონისთვის მომზადებისას ასევე დაგვეხმარება პარტნიორის მუშაობის სპეციფიკისა და სერვისის დარგის სტრატეგიის გაცნობა“, - ხაზს უსვამს მარტინ ნაგოძინსკი, AsstrA-ს გაყიდვების სპეციალისტი.
წინა წლების პიკური გაყიდვების ანალიზი გაყიდული ნივთების, დაქირავებული თანამშრომლების ან სასაწყობო ფართის ზომა, ლოჯისტიკის ბაზარზე არსებული მოთხოვნისა და ტენდენციების გათვალისწინებით, გაადვილებს სეზონური მასშტაბური შეკვეთების პროგნოზირებას და შესრულებას. შეფერხებების იდენტიფიცირება და კრიზისებზე ეფექტური რეაგირება აადვილებს საქონლის გაზრდილი მოცულობის მართვას.
„რამდენიმე წელია, ჩვენ ვხედავთ გაყიდვების ზრდას მეოთხე კვარტალში და არა მხოლოდ დეკემბერში. ეს გამოწვეულია მომხმარებელთა მზარდი ინფორმირებულობით საქონლის ხელმისაწვდომობაზე და ელექტრონული კომერციის დინამიური განვითარებით. გარდა ამისა, პანდემია და ახლა უკრაინაში შეჭრა და მძლავრი ინფლაცია ხელს უწყობს მიწოდების ვადების გახანგრძლივებას. მომხმარებლებს ესმით ცვლილებები რაც ხდება, ამიტომ ისინი წინასწარ ახორციელებენ სადღესასწაულო შესყიდვებს“, - დასძენს მარტინ ნაგოძინსკი.
AsstrA-ს მიერ ბოლო სამი წლის განმავლობაში განხორციელებული შიდაევროპული საქონლის ნაკადების ანალიზი აჩვენებს ტრანსპორტის შეკვეთების რაოდენობის ზრდას წლის მეორე ნახევარში 4,3%-ით პირველ ექვს თვესთან შედარებით. მესამე კვარტალი გადამწყვეტია შეკვეთის შესრულების თვალსაზრისით. მეოთხე კვარტალში აშკარად ჩანს მოდისა და სილამაზის, შეფუთვისა და სამშენებლო მასალების ზრდა პირველი 9 თვის განმავლობაში შეკვეთების საშუალო წლიურ რაოდენობასთან მიმართებაში.
ავტორი: კამილა რინკევიჩი.