
ბოტონდ კოვაჩ-მატემ

იანუშ ბულინსკი

ანა სმირნოვა
გლობალური ეკონომიკა შეეჯახა ინფლაციის ზრდას და იმპორტსა და ექსპორტზე მოთხოვნის შემცირებას. მაშინ, როცა ევროპა ეძებს გზებს ენერგო ხარჯების შემცირებისა და რუსეთზე ენერგეტიკული დამოკიდებულების მოსახსნელად, ხოლო აშშ ელოდება მომხმარებელთა დანახარჯების, ინფლაციის და მაღალი საპროცენტო განაკვეთების შემცირების შედეგებს. AsstrA-Associated Traffic AG კომპანიის საერთაშორისო სატრანსპორტო ლოგისტიკური ჯგუფის სპეციალისტები გვიზიარებენ თავიანთ კომენტარს მიმდინარე მაკროეკონომიკურ ვითარებაზე, რომელიც გავლენას ახდენს აშშ-სა და ევროპას შორის გადაზიდვების ბაზარზე.
„რიგი პრობლემები გავლენას ახდენს ტვირთის ღირებულებაზე და მიწოდების დროზე. საზღვავო გადაზიდვებზე ფასების ვარდნა სეზონურობით, ექსპორტის მიწოდების შემცირებით და ინფლაციის გამო სამომხმარებლო მოთხოვნის შემცირებით აიხსნება. მიუხედავად ამისა, ფსონები უკიდურესად მაღალია პანდემიამდელ პერიოდთან შედარებით,” - თქვა ბოტონდ კოვაჩ-მატემ, Asstra-ს ფილიალის მენეჯერმა უნგრეთში.
ნავთობზე ფასების ზრდა პირდაპირ იწვევს დიზელის საწვავის ღირებულების ზრდას. აშშ-ში დიზელის ფასი გასულ წელთან შედარებით საგრძნობლად გაიზარდა და კიდევ გაიზრდება. ხარჯები შეიძლება ტვირთად იქცეს გადამზიდავებისთვის, რაც გამოიწვევს საერთაშორისო გადაზიდვის ფასების ზრდას. ტარიფების გაზრდის მიუხედავად, აშშ-დან და ევროპიდან და უკან გადაზიდვების ტევადობა ნელ-ნელა აღდგება. მოთხოვნილება კი კვლავ ძლიერია.
„აშშ-დან გაგზავნისთვის ჯერ კიდევ საჭიროა ექვსი კვირით ადრე დაჯავშნა. მიუხედავად იმისა, რომ დიდ პორტებში გემების რაოდენობა გაიზარდა, კონტეინერების დეფიციტი კვლავ პრობლემად რჩება. საზღვაო ტრანსპორტზე მოთხოვნა უცვლელად რჩება, ექსპორტის მოცულობა შეიცვალა, რაც ხელს უწყობს პორტის ტერმინალების განტვირთვას“, - დასძენს იანუშ ბულინსკი, Asstra-ს საზღვაო ტვირთების გადაზიდვების განყოფილების ხელმძღვანელი გდანსკში.
„გადატვირთულობა პრობლემაა მსოფლიოს ყველა ძირითადი პორტისთვის. ინფრასტრუქტურა, რომლის განვითარებაშიც ბოლო წლებში არანაირი სახსრები არ ჩადებულა, გადატვირთულია. ქალაქები იზრდება პორტების ირგვლივ და არ არის ადგილი საწყობების ან სარკინიგზო ტერმინალების გაფართოებისთვის. თქვენ არ უნდა ელოდოთ სიტუაციის მყისიერ გაუმჯობესებას, - ხაზს უსვამს ანა სმირნოვა, Asstra Industrial Project Logistics-ის ხელმძღვანელი დიდ ბრიტანეთში, - ბოლო გაფიცვებს ლივერპულის პორტში მნიშვნელოვანი ცვლილებები არ მოჰყოლია. ხოლო დიდი ბრიტანეთის პორტები და ზოგიერთი ჩრდილოეთ ევროპის პორტი, როგორიცაა როტერდამი და ანტვერპენი, კვლავ ჩამორჩებიან მომსახურების გაწევაში. შედარებისთვის, დღეს ჰამბურგისა და ბრემერჰავენის პორტებში გემების ლოდინის დრო საშუალოდ ცხრა დღეა, რაც წინა წლებთან შედარებით მნიშვნელოვნად მეტია“.
ავტორი: ანეტა კოვალციკი.