ტობიას სოპალა
ელენა ფირსოვა
თურქეთი სავაჭრო ნაკადების გლობალურ სისტემაში მნიშვნელოვან როლს ასრულებს, როგორც სატრანზიტო ქვეყანა და ევრაზიის ლოჯისტიკური კვანძი.
„მიწისძვრამ დიდი ზიანი მიაყენა ლოგისტიკურ ინფრასტრუქტურას. დაზარალდა საერთაშორისო პორტები, აეროპორტები და მაგისტრალები. საავტომობილო ტრანსპორტი ზოგან შეჩერებულია გზების უვარგისობის გამო. გარდა ამისა, ელექტროენერგიის გათიშვამ შეაფერხა სამრეწველო საწარმოების საქმიანობა, გამოიწვია მიწოდების შეფერხება და შექმნა სერიოზული შეფერხებები მიწოდების ლოგისტიკურ ჯაჭვში“, - ამბობს ელენა ფირსოვა, AsstrA-ს ფილიალის მენეჯერი სტამბულში.
მიწისძვრამ ასევე დააზარალა სამხრეთ-აღმოსავლეთ თურქეთის პორტები. ყველაზე დიდი ზიანი დაფიქსირდა ისკენდერუნის პორტში, რომელიც არის მძიმე მრეწველობის ცენტრი და ერთ-ერთი მთავარი საკონტეინერო ცენტრი თურქეთის სამხრეთ-აღმოსავლეთ სანაპიროზე.
„ეჭვგარეშეა, რომ მიწისძვრამ გავლენა მოახდინა თურქეთის ეკონომიკაზე. თურქულ მრეწველობასა და მიწოდების ჯაჭვებზე ზემოქმედება შეიძლება ნეგატიურად აისახოს ნავთობის ფასებზე და გააძლიეროს ქვეყანაში ისედაც მძვინვარე ინფლაცია. ხმელთაშუა ზღვისა და შავი ზღვის რეგიონების მომსახურე საზღვაო ხაზებმა უკვე დაიწყეს იმ ტვირთების გადამისამართება რომელიც ისკენდერუნში მიდიოდა და ზოგადად თურქეთის მიწოდების ჯაჭვების გადახედვა დაიწყეს“, - თქვა ტობიას სოპალამ, AsstrA-Associated Traffic AG. ოკეანის ლოგისტიკის აღმასრულებელმა დირექტორმა.
გლობალური მიწოდების ჯაჭვებში კიდევ ერთი სერიოზული პრობლემა გახდა მიწისძვრის შედეგად გამოწვეული ნედლეულის დეფიციტი. სტიქიით ქარხნებისა და საწყობების დაზიანებამ გამოიწვია მარაგებისა და ნედლეულის დაკარგვა.
„რეგიონში სიტუაცია მრავალ დონეზე რთულია. ჩვენ ყურადღებით ვაკვირდებით, თუ როგორ იჩენს თავს მიწისძვრის შედეგები და სწრაფად ვრეაგირებთ ჩვენი მომხმარებლების საჭიროებებზე“, - დასძენს ელენა ფირსოვა.
ავტორი: ანეტა კოვალჩიკი.