ვლადისლავ ლაგუნი
მარინა სიროეჟკინა
სამრეწველო საწარმოებში პროცესების ავტომატიზაცია და რობოტების გამოყენება დიდი ხანია სტანდარტული პრაქტიკაა. ერთგვაროვანი ამოცანების ციფრული დელეგაციის წყალობით, ქარხნებისა და ფაბრიკების თანამშრომლებს ზედმეტი დატვირთვა ეხსნებათ რაც საშუალებას იძლევა ადამიანური რესურსი გადამისამართდეს უფრო მნიშვნელოვანი ამოცანების შესასრულებლად, რომლებიც საჭიროებენ შემოქმედებით მიდგომას. რამდენიმე ათეული წლების აქტიური გამოყენების შედეგად, ამ ტექნოლოგიებმა ბიზნეს გარემოში პოპულარობა მოიპოვა.
ამ სტატიაში ვლადისლავ ლაგუნი, AsstrA-Associated Traffic AG-ის კომერციული დირექტორი და მარინა სიროეჟკინა, AsstrA-ს საინფორმაციო ტექნოლოგიების დირექტორი, ისაუბრებენ იმაზე, თუ როგორ ზრდიან კომპანიები პროდუქტიულობას და ოპტიმიზაციას უკეთებენ სამუშაო პროცესებს ავტომატიზაციისა და რობოტების მეშვეობით.
ლოჯისტიკა დღეს არის საერთაშორისო საქმიანობის სფერო, რომელიც რჩება „ადამიანთა ბიზნესად“. სამუშაო პირობები იმდენად სწრაფად იცვლება, რომ მანქანები უბრალოდ ვერ შეცვლიან ადამიანებს. მიწოდების ჯაჭვების დაგეგმვისას ძალიან ბევრი რთული ფაქტორი და პროცესია გასათვალისწინებელი, ადამიანის ტვინი ერთადერთია, რომელსაც შეუძლია ერთდროულად ყველა ცვლადის ეფექტურად დამუშავება.
ამ მიზეზით, Asstra-მ მიიღო სტრატეგიული გადაწყვეტილება გააგრძელოს ადამიანებზე ორიენტირებული ბიზნეს სტრატეგიის განვითარება. მთავარი გზავნილი – “Logistics with Human Touch“ ხაზს უსვამს პერსონალურ ყურადღებას, რომელსაც AsstrA უთმობს კლიენტებს, როდესაც ამუშავებს მათ მოთხოვნებს და ავითარებს ინდივიდუალურად მორგებულ გადაწყვეტილებებს.
“Logistics with Human Touch"-ის მიდგომა, შევსებული ციფროვიზაციით, საშუალებას გვაძლევს მივაწოდოთ მომხმარებელს ყოვლისმომცველი სერვისი. ეს პრინციპი აისახება AsstraA-ს რამდენიმე ციფრულ ინიციატივაში.
ვისაუბროთ EDI-ის შესახებ
Electronic Document Interchange (EDI) არის ელექტრონული მონაცემების სტანდარტულ ფორმატში ბიზნეს პარტნიორებს შორის გადაცემის სისტემა.
2022 წელს AsstrA-მ დაასრულა 8200 EDI შეკვეთა, 5%-ით მეტი, ვიდრე 2021 წელს.
EDI–ს ძირითადი უპირატესობები მოიცავს:
ჯერ ერთი, ნაკლები შეცდომებია ხელით შეყვანასთან შედარებით. ასეთი შეცდომები შეიძლება არ იყოს ხშირი, მაგრამ ისინი ჩნდება, როდესაც ამ პროცესში ადამიანი მონაწილეობს, განსაკუთრებით მაშინ, როდესაც საქმე ეხება განმეორებით ინფორმაციას, რომელთანაც ბევრი განსხვავებული ადამიანი მუშაობს.
მეორეც, მიწოდების ჯაჭვის პარტნიორებთან კომუნიკაციის ნაკლები დრო ნიშნავს მომხმარებლებთან ურთიერთობის მეტ დროს. ეს საშუალებას აძლევს ექსპერტებს იმუშაონ უფრო ეფექტურად და დაუთმონ დრო უფრო პრიორიტეტულ ამოცანებს, ვიდრე თვალყური ადევნონ მცირე დეტალებს, რაც კომპიუტერს შეუძლია უკეთესად გააკეთოს.
მესამე, EDI გადაწყვეტილებები წარმოქმნის მიწოდების ჯაჭვის მონაცემებს, რომლებიც შეიძლება გაანალიზდეს პროცესის პოტენციური გაუმჯობესების ან ხარჯების დაზოგვის დასადგენად. თუ big data- დღევანდელი ოქროა, მაშინ EDI სისტემები ოქროს მაღაროებია.
მანქანური სწავლება ანალიტიკის მამოძრავებელი ძალაა
AsstrA იყენებს ხელოვნური ინტელექტის და მანქანური სწავლების ინსტრუმენტებსა და მეთოდებს სტრუქტურირებული კომუნიკაციების რიგ სპექტრთან მუშაობისას. კლიენტებისთვის ეს უზრუნველყოფს Asstra-ს მიერ მონაცემთა სწრაფ დამუშავებას. როდესაც ჩვენ ვიღებთ ტვირთის შეკვეთას კონკრეტული მომხმარებლისგან ელ.ფოსტით, ჩვენ შეგვიძლია გადავიტანოთ ელფოსტაში მოცემული ინფორმაცია შევსებულ ან თითქმის სრულ სატვირთო შეკვეთის ფორმად ჩვენს ტვირთის მართვის სისტემაში, ნაცვლად იმისა, რომ იგივე დავალება ხელით შევასრულოთ.
ოპერატორებისთვის, AsstrA ასევე იყენებს მანქანური სწავლების ტექნოლოგიის ელემენტებს ინვოისების სისტემატურად დასამუშავებლად. ეს საშუალებას გაძლევთ შეამციროთ ინვოისის დამუშავების დრო და, საბოლოოდ, დააჩქაროთ სატრანსპორტო მომსახურების გადახდა. ოპერატორები იღებენ გადახდას გაწეული სერვისებისთვის უფრო სწრაფად, რადგან AsstrA-ს არ აქვს შეფერხებები ინვოისების მიღებასთან, ოფისებს შორის გაგზავნასთან და სისტემებში შეყვანასთან.
რაც შეეხება RPA-ს?
პროცესის რობოტული ავტომატიზაცია (Robotic process automatization – RPA) არის ბიზნეს პროცესების ოპტიმიზაცია რობოტული ავტომატიზაციის გამოყენებით. RPA გამოიყენება იქ, სადაც შეუძლებელია სრული ავტომატიზაციის განხორციელება.
რობოტი არის სკრიპტი, რომელიც დაპროგრამებულია კონკრეტული ამოცანების შესასრულებლად. ამ შემთხვევაში, რობოტის მოქმედებები მთლიანად ცვლის იმ ადამიანის ქმედებებს, რომელიც სხვა შემთხვევაში შეასრულებდა ამ სამუშაოს.
AsstrA-Associated Traffic AG-ში, სატვირთოექსპედიტორები IT გუნდისმთავარიშიდაკლიენტებიარიანროდესაცსაქმეეხება RPA-სდანერგვას. რობოტულიპროცესისავტომატიზაციადანერგილიაოპერაციებისდეპარტამენტისმუშაობაშისხვადასხვასისტემათაშორისმონაცემთაგადაცემისფორმატში.
2022 წელს RPA ალგორითმმა წაიკითხა 2000 შემომავალი ელ.წერილი, რაც 1%-ით მეტია 2021 წელთან შედარებით.
მიმწოდებლისკაბინეტი: უპირატესობებიპარტნიორებისთვის
შიდა ციფრული გადაწყვეტილებებიდან, მოდით გადავიდეთ მიმწოდებლის ანგარიშზე, ვებ აპლიკაციაზე, რომელსაც Asstra-ს გუნდი იყენებს ოპერატორებთან ურთიერთობისთვის.
აპს რეგულარულად იყენებს AsstrA-ს 75 ყველაზე ლოიალური ოპერატორი. ხელსაწყო აერთიანებს პანელებს ეგრეთ წოდებულ "უფასო ტვირთთან", ან გადაზიდვებთან, რომლებსაც არ აქვთ წინასწარ დანიშნული გადამზიდავი. ყველა ჩვენს დამტკიცებულ ოპერატორს შეუძლია განიხილოს და მიიღოს ნებისმიერი შეკვეთა. ჩვენ კვირაში საშუალოდ 160 ატვირთვა გვაქვს.
ეს არის დამატებითი შეკვეთების შესანიშნავი წყარო გადამზიდავებისთვის. AsstrA-ს ჩამოტვირთვის პანელზე ყოველდღიური ვიზიტები დამატებით შემოსავალს აძლევს ყველაზე აქტიურ პარტნიორებს.
სისტემის კიდევ ერთი უპირატესობა ის არის, რომ გადამზიდველებს შეუძლიათ ნახონ ყველა შესაბამისი ინფორმაცია AsstrA-სთან მუშაობის შესახებ ერთ ადგილას: კონტრაქტები, შეთანხმებული ტარიფები, სიმძლავრის შეთანხმებები და ა.შ. პოტენციურ სატრანსპორტო პარტნიორებს ასევე შეუძლიათ გამოიყენონ პორტალი, რომ გახდნენ დამტკიცებულ გადამზიდავად.
თუ გადამზიდავი დააკავშირებს ტელემატიკის სისტემას, რომელიც გამოიყენება მის სატვირთო მანქანებში, ამ მანქანების ადგილმდებარეობის თვალყურის დევნება შესაძლებელია სისტემაში. და ასევე ატყობინებს მდებარეობის მონაცემებს კლიენტებს, ასე რომ, ეს საუკეთესო ვარიანტია ყველა მხარისთვის. კლიენტი ხედავს თავის ტვირთს გზაში, განაახლებს ინფორმაციას, მიდის თუ არა ის გრაფიკით და გეგმავს დატვირთვის დროს. EDI-ს საშუალებით, ყველა ეს ინფორმაცია ხელმისაწვდომია პლატფორმაზე ონლაინ ან პირდაპირ კომპანიის საკუთარ სისტემაში, რაც უზრუნველყოფს მათი მიწოდების მთელი ჯაჭვის გამჭვირვალობას.
თუ სატვირთო მანქანა არ არის აღჭურვილი GPS შუქურებით, არსებობს ალტერნატიული გადაწყვეტა - AsstrA Track&Trace მობილური აპლიკაცია, რომელიც დამონტაჟებულია მძღოლის ტელეფონზე და შეკვეთის შესრულებისას კლიენტს გადასცემს ინფორმაციას ტვირთიანი ავტომობილის მდებარეობის შესახებ.
ავტორი: ანასტასია ონოშკო.