ტრანსკასპიური საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტის მიმოხილვა (ტსსმ)
ბოლო ორი წლის მოვლენების შემდეგ, რომლებიც დაკავშირებულია არასტაბილურ გეოპოლიტიკურ ვითარებასთან აღმოსავლეთ ევროპასა და ახლო აღმოსავლეთში, აზიასა და ევროპას შორის ტვირთის გადაზიდვის ალტერნატიული მარშრუტების საჭიროება უკიდურესად მნიშვნელოვანი გახდა ლოჯისტიკური კომპანიებისთვის, რომლებიც ცდილობენ შეინარჩუნონ თავიანთი პოზიცია ბაზარზე.
ტრანსკასპიურ საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტზე (ტსსმ), რომელიც აკავშირებს ჩინეთს, ყაზახეთს, აზერბაიჯანს, საქართველოს, თურქეთს და ევროპას, სატვირთო მიმოსვლა მნიშვნელოვნად გაიზარდა. ყაზახეთის რკინიგზა იტყობინება, რომ მხოლოდ 2023 წლის პირველ ნახევარში ამ მარშრუტით გადაზიდული საქონლის მოცულობამ 1,3 მილიონ ტონას მიაღწია, რაც 77,2%-ით მეტია 2022 წლის შესაბამის პერიოდზე. 2023 წლის პირველ სამ კვარტალში ტსსმ-ით სულ 2 მილიონი ტონა ტვირთი გადაიზიდა, რაც 88%-ით მეტია 2022 წლის იმავე პერიოდში, იტყობინება ყაზახური მედია.
ევროკავშირი მხარს უჭერს და ხელს უწყობს ინვესტიციებს ტსსმ -ში
2023 წლის ივნისში ევროპის რეკონსტრუქციისა და განვითარების ბანკმა ჩაატარა კვლევა ყაზახეთში, ყირგიზეთში, უზბეკეთში, ტაჯიკეთსა და თურქმენეთში მდგრადი სატრანსპორტო კავშირებისა და ინვესტიციების გაუმჯობესების გზების შესახებ. კვლევა, რომელიც ევროკავშირის «გლობალური კარიბჭის» სტრატეგიის ნაწილია, რეკომენდაციას უწევს 33 ინფრასტრუქტურულ ინვესტიციას, ასევე ღონისძიებებს, როგორიცაა სატრანსპორტო დერეფნის მართვის ინსტიტუტის შექმნა, სატრანსპორტო დოკუმენტაციის ციფროვიზაცია და ტარიფების დადგენის კოორდინაცია. ეს სისტემატური ნაბიჯები გაზრდის სატრანსპორტო კავშირების ეფექტურობასა და მიმზიდველობას ცენტრალურ აზიაში.
Asstra-ს მომხმარებელზე ორიენტირებული მიდგომა:ტრანსკასპიის მარშრუტზე სატრანსპორტო გადაწყვეტილებები
AsstrA-Associated Traffic AG ასევე აღნიშნავს მომხმარებელთა მზარდ მოთხოვნას ტრადიციული მარშრუტების ალტერნატივებზე. ამ კუთხით გაზრდილ ინტერესს იწვევს ტრანსკასპიური მარშრუტი ევროპიდან ცენტრალურ აზიაში ტრანსპორტირებისთვის. ამრიგად, კომპანიის ექსპერტებმა განახორციელეს ფინეთიდან ყაზახეთში საქონლის მიწოდების პროექტი. მარშრუტი გადიოდა თურქეთის გავლით, შემდეგ კავკასიის გავლით, მოიცავდა საბორნე გადასასვლელებს ჰელსინკიდან (ფინეთი) ტალინამდე (ესტონეთი) და ბაქოდან (აზერბაიჯანი) აქტაუში (ყაზახეთი) და საბოლოოდ შეადგენდა 8500 კმ. AsstrA-ს ოფისების ფართო ქსელისა და სანდო პარტნიორების წყალობით, ტვირთი უმოკლეს დროში მიტანილ იქნა საბოლოო დანიშნულების ადგილზე.
”მომხმარებლის საჭიროებების საპასუხოდ, ჩვენ შევიმუშავეთ მარშრუტი ფინეთიდან ყაზახეთში, სანქციების შეზღუდვის გათვალისწინებით, რომელიც გამორიცხავს ტრანზიტს რუსეთის ტერიტორიის გავლით. მადლობელი ვარ ჩვენი კოლეგების AsstrA Turkey, რომლებიც პასუხისმგებელნი არიან ამ მარშრუტის შექმნასა და ოპერირებაზე, მომხმარებელთა კმაყოფილების და საოპერაციო წარმატების უზრუნველყოფაზე“, - კომენტარს პროექტის განხორციელებაზე აკეთებს რისტო ესკელინენი, IPL დეპარტამენტის ხელმძღვანელი ფინეთში.
ავტორი: ელიზა დიკოვსკა.