Tobias Sopalla
Christian Feddersen
წითელ ზღვაში მოვლენები პირდაპირ გავლენას ახდენს გლობალური მიწოდების ჯაჭვებზე. ვითარებამ, რომელიც ბოლო სამი თვის განმავლობაში გამწვავდა, მიგვიყვანა გაზრდილ გამოწვევებთან და შეფერხებებთან რეგიონის საზღვაო მარშრუტებზე.
წითელ ზღვაში მომუშავე მეზღვაურები გაზრდილი რისკის წინაშე დგანან. ჰუსითების მოძრაობის აგრესიული პოლიტიკა, განსაკუთრებით გემების წინააღმდეგ, რომლებიც მიემართებიან ისრაელში ან დაკავშირებული არიან ისრაელის საქმიანობასთან, აიძულებს სავაჭრო გემებს შემოუარონ აფრიკის კონცხს. ეს გადამისამართება აზიიდან ევროპაში სტანდარტულ მარშრუტს 10 დღეს ამატებს, რაც ცვლის საკონტეინერო გადაზიდვების ბაზრის დინამიკას.
მოვლენებმა შეცვალა გადაზიდვების ნორმალური პროცესები, განვითარებადი საჭიროებების დასაკმაყოფილებლად საჭირო გახდა დამატებითი ტონაჟი. კერძოდ, აზიასა და ევროპას შორის ვაჭრობისთვის საჭიროა მინიმუმ ორი და ზოგიერთ შემთხვევაში სამი ხომალდი, რათა უზრუნველყოთ ყოველკვირეული კარგი მომსახურება იმედის კონცხის შემოვლით.
მიუხედავად ამ გამოწვევების დასაძლევად მცდელობისა, წითელ ზღვაში უსაფრთხო გავლა კვლავ მიუწვდომელია, რაც აიძულებს საკონტეინერო გემებს უახლოეს მომავალში უფრო გრძელი მარშრუტები აირჩიონ. კრიზისულ სიტუაციაში გლობალური ვაჭრობისთვის ალტერნატიული გზა მისაღები გამოსავალი გახდა, რაც გაურკვევლობის პირობებში სტაბილურობის განცდას იძლევა.
“ოქტომბერში, აზიიდან ევროპაში ტვირთის გადაზიდვის ტარიფები იყო დაახლოებით 1,000 დოლარი FEU-ზე. ახლა ის დაახლოებით 4,000 დოლარის ნიშნულზეა. ალბათ ლოგისტიკური ხარჯების ზრდა უარყოფითად იმოქმედებს დაბალი ღირებულების და მარჟინალობის საქონელზე, მაგრამ მაღალი კლასის საქონელი უკეთესად შესძლებს დაფაროს ეს დამატებითი ხარჯები“, - ამბობს ტობიას სოპალა, Ocean Logistics-ის მთავარი ოპერაციული დირექტორი AsstrA-Associated Traffic AG-ში.
სიტუაციის არაპროგნოზირებადი განვითარების გამო, გლობალური საზღვაო მიწოდების ჯაჭვების უსაფრთხოების უზრუნველყოფა უმთავრესი პრიორიტეტია.
"მომარაგების ჯაჭვის მოსალოდნელი შეფერხებების ფონზე, ლოჯისტიკურ კომპანიებისთვის რეკომენდირებულია აქტიურად დანერგონ მდგრადობის სტრატეგიები. ეს კრიტიკული ზომები მიზნად ისახავს დაიცვას ბიზნესი პოტენციური რისკებისგან და უზრუნველყოს როგორც გლობალური, ისე ინდივიდუალური საზღვაო მიწოდების ჯაჭვების შეუფერხებელი მუშაობა. ამ სტრატეგიების ძირითადი ელემენტები მოიცავს გამჭვირვალობის გაზრდას, მიწოდების წყაროების და სადისტრიბუციო არხების დივერსიფიკაციას, ოპერაციული პროცესების მოქნილობისა და ადაპტაციის განვითარებას, ასევე დაინტერესებულ მხარეებს შორის თანამშრომლობის გაძლიერებას“, - დასძენს კრისტიან ფედერსენი, AsstrA-ში OL ოპერაციული დირექტორის მოადგილე შესყიდვებისა და მარშრუტების საკითხებში
ავტორი: Aneta Kowalczyk.